Handelsbetingelser

Vores politik og procedure

Vores filosofi her i salonen er at tilbyde en stressfri oplevelse og behandling for din hund.

Din hunds sikkerhed og komfort er vores første prioritet, vi nægter at udføre nogen form for plejeprocedure der forårsager smerter eller stress for din hund.

Når du booker en tid hos os, accepterer du nedenstående informationer og handelsbetingelser.

Informer os

Kunder bedes informerer os om medicinske, fysiske, følelsesmæssige problemer og allergier hos hunden.

Sikkerhed

Sikkerheden for din hund og vores personale tages meget alvorligt.

Af denne grund tillader vi ikke hundeejere at være i klippe-området under klipningen/ behandlingen. Det forstyrrer for meget hvis mor eller far står i samme rum, hunden vil derfor have fokus på mor og far, og slapper derved ikke af og sider derfor heller ikke stille med fokus på frisøren. Det tager timer at klippe en hund, så mor og far må finde på noget andet at lave imens. 

Snor på din hund

For din hunds sikkerhed skal du bringe din hund ind og ud af salonen i snor. Det er for at sikre at din hund ikke løber ud af døren, hvis en anden kunde skal ind i butikken, men også for at den ikke farer ud foran fodgængere og cyklister når i forlader salonen.

Det giver os også mulighed for at fører din hund sikkert ind i klippe-området, når den har snor på. Vi holder din hunds snor og sele under opholdet og giver den det på igen når i henter.

Aflevering af din hund

Aflevering af din hund skal ske på det aftalte tidspunkt, men det er okay at være i god tid. Sørg venligst for at din hund er godt luftet inden den kommer.

For sent

Kommer du for sent eller bliver forsinket, bedes du ringe til os hurtigst muligt for at finde ud af om vi stadig kan nå at behandle din hund eller om vi bliver nød til at lave en ny aftale, da vi planlægger en bestemt tidsramme pr. hund og hvis du kommer for sent tager det tiden væk fra din hunds behandling og vi kan derfor ikke udføre den nødvendige tid vi skal bruge på at udføre arbejdet sikkert og kvalitetsmæssigt korrekt.

Vi forbeholder os retten til at flytte din tid hvis du er mere end 15 min forsinket.

Det håber vi selvfølgelig ikke sker da vores aftale bog er fuldt booket og det vil for os være svært at finde en ny tid til din hund i nærmeste fremtid.

Aflysning

Hvis du ikke kan holde din aftale, bedes du give os et 24-timers varsel, så vi kan udfylde det tidsrum med en anden kunde.

Afbestilling af tid skal ske på telefon 26369398 senest 24 timer før din aftale. Ved udeblivelse eller for sen afmelding, opkræver vi et gebyr på 50% af behandlingens pris.

Mere end to udeblivelser eller aflysninger samme dag, vil kræve forudbetaling af fremadrettede behandlinger før enhver ny aftale-bestilling.

Tid

Vi tilbyder forskellige behandlinger og nogle er mere tidkrævende end andre, det tager flere timer at klippe, vaske og trimme en hund, så for at vi kan yde vores bedste og sikre dig kvalitet kræver det at vi har din hund i flere timer, minimum 2-5 timer.

Vi kan ikke forudsige hvad tid din hund er færdig og vi vil derfor ringe så snart din hund er færdig eller en halv time før.

Afhentning af din hund

Vi ringer til dig, eller som aftalt den der skal hente hunden. Vi ringer gerne 20-30 min før din hund er færdig og klar til afhentning.

Vi kan ikke forudsige hvornår din hund er færdig, da der kan være noget der tager længere tid end forventet, og vi kan ikke vide på forhånd hvor mange gange vi bliver forstyrret af telefon opkald og kunder i butikken. Selvom din hund måske plejer at tage en bestemt tid så er den ikke færdig før vi ringer..

Så vi ringer til dig og ikke omvendt! vi skal nok give besked når din hund er klar til afhentning.


For tidlig afhentning

For at forhindre unødvendig stress for både hund og frisør, skal du ikke komme før du har fået at vide hvornår din hund er færdig.

Det gælder også selvom der er gået længere tid en der måske plejer, for nogle gange er disse ekstra 15-20 min. eller mere nødvendige for at vi kan gøre det sidste præg, så du bliver tilfreds.

Det kan vi ikke hvis du møder op for tidligt, for så risikerer du at din hund bliver begejstret og derved ikke står stille og tillader frisøren at gøre det sidste og klippe sikkert.

Hundeejerens ansvar

Som hundeejer er det dit ansvar at informerer os hvis din hund tidligere har bidt nogen inklusiv en anden hundefrisør. som ejer holdes du ansvarlig for skader der skyldes manglende videregivelse af disse oplysninger.

Ulykker, skader og forsikring

Uheld og ulykker kan ske, det er jo levende dyr vi har med at gøre, og der er ingen hund der står 100% stille. Der er altid en sjælden mulighed for at, en ulykke kan ske. Klippe udstyret er skarpt og selvom vi bruger ekstrem forsigtighed og omhu i alle situationer, kan der ske uheld.

Vi bestræber os altid på, at din hund bliver plejet så sikkert som muligt. Hvis der sker snit under klipningen underretter vi ejer og rådgiver om, hvordan du behandler disse skader.

Skader forårsaget af slemme filter i pelsen eller pga. hundens opførsel er ikke hundesalonens ansvar. eventuelle dyrelægeomkostninger på grund af disse er på hundeejerens bekostning og hundens egen forsikring.

Nægtet service

Bemærk venligst: Vi modtager ikke katte, Schjæfer, Rottweiler, Staffordshire, Sibirisk Husky, Alaskan Husky, Alaskan Malamute, samt vagt hunde og aggressive hunde, heller ikke til negleklip!

Vi forbeholder os retten til at nægte aggressive/uopdragne hunde som er til fare for sig selv og personalet. Hvis en hund bliver for aggressiv eller stresset i høj grad imens den plejes, bliver ejer kontaktet og bedt om at hente sin hund, da behandlingen ikke kan udføres på forsvarlig vis. Vi er uddannet fagfolk og vi forbeholder os retten til at nægte service til klienten/ klientens kæledyr til enhver tid og af enhver grund.

Løbetid

Det gør ikke spor at din hund er i løbetid, du kan blot informere os herom når du aflevere din hund, så vi er opmærksomme på det, for nogle tæver kan blive lidt sensitive.

Filter/knuder i pelsen

Vi ser gerne at hunden er godt børstet og ud filtret inden den kommer, det gør det sjovere og mere rart for din hund at komme til frisør. Og så skal vi ikke bruge ekstra tid på at udrede eller klippe filter af, hvis vi skal bruge ekstra tid på din hund pga. filter vil det koste dig et filtergebyr på 100 kr. pr. halve time der er blevet brugt ekstra.

Hvis din hund er filtret vurderer og bestemmer vi om det er noget der på forsvarligvis kan redes eller om det skal klippes af, eftersom det er os der skal gøre det. Somme tider er den eneste udvej en meget kort nedklip, det afhænger af hvor mange, hvor slemme og hvor tæt filterne sidder på huden. Din hunds komfort niveau og velbehag har første prioritet fremfor hvad du synes der ser nuttet ud.

Vi bestræber os på at give din hund den bedste behandling og filter/udreder ikke noget ud der vil forårsage smerte på din hund.

Så hvis du synes din hund er mest nuttet når den er langhåret er det også dit ansvar at holde den filterfri, for det kan den ikke selv og den synes bestemt ikke det er nuttet eller rart at være fyldt med filter.

Vi anbefaler altid at din hunds pels ikke skal være længere end at ejer kan holde filterfri.

Betaling

Betaling er enten kontant eller via mobilepay, jeg modtager ikke dankort eller andre betalingskort i skrivende stund.

Tilfredshedspolitik

Hvis du af en eller anden grund ikke er tilfreds med klipningen eller trimningen bedes du fortælle os det inden for 24 timer så vi kan gøre vores bedste på at rette op på det. Men husk at det er levende dyr vi har med at gøre og det er et håndarbejde at klippe/trimme en hund og ikke fabriksarbejde der er snore lige og ens hver gang.

Men vi gør selvfølgelig vores bedste så hvidt muligt og det kan jo være at din hund ikke har stået stille og eksemplarisk.

Det kan også være der er noget du vil have klippet anderledes, så kan du blot informere os næste gang din hund kommer og så vil vi gøre vores bedste på at opfylde dine ønsker.

Handelsbetingelser - Julie's Hiundeklip
Handelsbetingelser – Julie’s Hiundeklip